Przez eksperyment do rozumienia

Dziś, jak każdego miesiąca, miałem czterogodzinne zajęcia z uczniami Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego w Rzeszowie. Tematem było zachowanie ciał w stanie nieważkości, ale oprócz oglądania zdjęć i filmików uczniowie uczestniczyli w szeregu doświadczeń, przedstawiających podobieństwa i różnice pomiędzy pokładem ISS a powierzchnią Ziemi. Zadanie było wdzięczne, ponieważ w ten sposób łatwiej zaktywizować klasę, a do tego wyniki osobiście wykonanych eksperymentów głębiej zapadają w pamięć.

Badanie zachowania płomienia świecy przy niedostatku tlenu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spadająca swobodnie sprężyna slinky pozwala na naturalne wprowadzenie pojęcia nieważkości.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Demonstracja zjawiska kapilarności, które m. in. umożliwiło zbudowanie kubka do kawy dla astronautów.

Dodaj komentarz