Dobrą lekcję o tym temacie w trakcie naszej XIII Letniej Szkoły EAAE przeprowadziła Iwona Jarosik z Wieliczki. Przedstawiła ona zaprojektowane przez uczniów zdjęcia naszej planety, które zostały przez nich osadzone w kontekście przyrodniczym i historycznym. Wykorzystano przy tym wiedzę z wielu różnych przedmiotów nauczanych w szkole podstawowej, co daje podstawę do nazwania całego projektu „interdyscyplinarnym” w pełnym tego słowa znaczeniu. Tego na co dzień w szkołach brakuje, dzieci osobno uczą się geografii, osobno biologii, fizyki czy też historii, nie bardzo widząc związki między nimi oraz światem, w którym przychodzi im żyć. A przecież dopiero całościowe spojrzenie na dany obszar, problem czy też okres dziejów pozwala na jego zrozumienie. Możliwości projektu EarthKAM w tym temacie są ogromne – dosłownie jeden obrazek, przedstawiający wybrany fragment naszej planety, może stanowić kanwę dla całej złożonej opowieści. Sami uczestnicy Szkoły, po zapoznaniu się z metodą, zaprojektowali i wykonali kilkanaście arkuszy zawierających w sobie ogrom pomysłów i faktów ujętych w formy graficzne. To pożyteczne doświadczenie dydaktyczne na pewno zostanie wykorzystane w działaniach nauczycieli – uczestników naszego przedsięwzięcia.
Filmik powyższy jest także dostępny na moim profilu w portalu YouTube pod linkiem https://www.youtube.com/watch?v=V2PrnN83WGw.